Carbon Cleaning v Evropě

Hydrogenace tzv. CARBON CLEANING je velmi oblíbená servisní služba v západní Evropě – v současné době existuje více než 3 000 servisů zabývajících se profesionálním čištěním motorů. V Česku je v současné době dekarbonizace novinkou, která však má šanci zaujmout.

Tvorba uhlíkových usazenin v motoru souvisí se smícháním motorového oleje s palivem, jeho složením a všemi chemickými sloučeninami v něm obsaženými. Tyto látky se usazují v důsledku spalování na jednotlivých součástech motoru. Komponenty, které jsou zvláště zranitelné poškozením a rychlejším opotřebením, mohou zahrnovat ventily motoru, pístní kroužky, sací a výfukové potrubí, katalyzátor, turbodmychadlo, ventil EGR a filtr částic.

Jak to funguje?

Dekarbonizace je neinvazivní proces, protože nevyžaduje demontáž motoru – v tomto případě demontáž hlavy. Podle odborníků provádějících tuto službu je také považována za bezpečnější než použité chemické prostředky, v důsledku čehož lze některé husté nečistoty oddělit.

Zaváděním směsi plynů do motoru vstupem vzduchu se zvyšuje teplota výfukových plynů. Dochází k pyrolýze – uhlík se přeměňuje na plyn a vypuzuje spolu s výfukovou trubkou. Vodík rozpouští uhlíkové usazeniny, takže jsme si jisti, že plyn nic nezalepí. Navíc po hydrogenaci nemusíte měnit filtry ani olej a po proplachování motoru je to nutné i několikrát. Díky dekarbonizaci, motor znovu získává sílu a točivý moment, je snadnější jej dostat do otáček. Je také patrné zlepšení chodu motoru, snížení emisí ve výfukových plynech, což může ovlivnit výsledek dalšího technické kontroly. Vibrace a nadměrný kouř zmizí. První hydrogenace se doporučuje po překročení prvních 50 000 km. Pravidelná dekarbonizace zaručuje prodlouženou životnost motoru a komponentů.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *